E-mail: mail@nlundgaard.dk | Tlf: +45 24 48 13 76

BILLEDER | HTH KØKKEN

HTH Køkken anmeldelse

Herunder ses hvordan HTH køkkener leverer et projekt til 290.000 kr. Projektet skulle have været leveret september 2018. Her over et år efter nægter HTH fortsat at kompensere for fejl og mangler. Det som skulle have været vores nye flotte køkken hvor der ikke var sparet på noget, er endt som et køkkenmareridt, hvor HTH nægter at færdiggøre det, eller kompensere og for deres fejl og mangler. Og listen er lang. Lige fra transportskadede køkkenelementer til sjusket malerarbejde.

Vi havde købt en totalentreprise, hvor HTH skulle stå for korrdinering af håndværkerne samt kvalitetssikring af arbejdet. Ingen af delene er leveret, og resultatet taler sit tydelige sprog. Et køkken hvor opgaver er udført i en forkert rækkefølge, hvilket har resulteret i en masse lappeløsniger, som på ingen måde står mål med de vi blev stillet i udsigt. På ingen måde tilfredsstillende når man har betalt ca. 190.000 kr. i håndværkstimer alene.

Vores oplevelse med HTH

Kundeservice er et ukendt ord hos HTH. En ting er udførslen af arbejdet, forsinkelserne, de gentagne løftebrud, en anden ting er hvordan HTHs medarbejdere har ignoreret os efterfølgende. Vores oplevelse med HTH har med længder været den værste købsoplevelse jeg har erfaret. Det stod klart fra dag ét, at målet for HTH var at maksimere deres profit fremfor at levere hvad der var lovet. Det siger sig selv at der ikke kan komme glade kunder ud af det. Vi har samlet et galleri af resultatet af HTHs arbejde med vores køkken og bad.

Til dem som overvejer at købe nyt køkken hos HTH, kan jeg kun advare om at anvende firmaet. Baseret på vores erfaringer med HTH, har jeg samlet en stak gode råd til nyt køkken i bunden af siden.

Men lad mig først præsentere i billeder hvordan HTHs håndværkere mener at et stykke professionelt arbejde skal afleveres. Lad mig minde om at der er ifølge aftalen skulle laves håndværkerarbejde for ca. 190.000. Kontrakten kan ses her. Og så var der lige ekstraregningen for dette smukke flisearbejde som HTH krævede 20.000 kr ekstra for.

Afslutning af gipsloft ved spær

Smukt samarbejde mellem tømrer og maler. Tømren har vel håbet at maleren ville fikse det, men det gad maleren ikke.

Malersjusk

Puds er meget ujævn med tydelige niveauforskelle. Filt mangler flere steder, og samlinger er tydelige.

Finish og transportskader

Mangle elementer er transportskadede hvilket montøren har blæst på. HTH har flere gange lovet at levere erstatninger, men dem har vi aldrig set noget til.

Fliser i badeværelse

You gotta be kidding me. HTH mente i øvrigt at dette smukke flisearbejde var udenfor kontrakten, og krævede 20.000 kr. ekstra.

Manglende gipsarbejde ved skab

Hovsa. Maleren glemte at filte et stykke. Men det fikser man da bare ved at male direkte på de rå ubehandlede gipsplader. Man er vel prof.

Gode råd til køkkenkøb

Man bliver klog af skade, men sjældent rig. HTHs metoder har desværre tvunget os til acceptere et resultat vi langt fra er tilfredse med, for ikke at risikere et langvarigt tovtrækkeri i retten med advokatomkostninger til følge. Da HTHs advokat begyndte at true med retsforfølgelse såfremt det tilbageholdte beløb ikke blev betalt, endte vi med at makke ret. Dels for ikke at skulle bruge en masse penge og energi på en årelang retssag, men også bare for at få HTH køkkener ud af vores liv. Og tro mig, efter mere end et års venten på at få det afsluttet, bliver man til sidst villig til at acceptere næsten hvad som helst. Nu må vi så leve med et køkken fuld af skavanker, men det er trods alt at foretrække alternativet taget i betragtning.

Her er nogle gode råd jeg vil give videre til andre som står og skal købe nyt køkken.

  • Betal aldrig det fulde beløb forud
  • Få udspecificeret alt i kontrakten
  • Tag billeder undervejs i projektet
  • Rapportér omgående afvigelser fra det aftalte skriftligt
  • Undgå for alt i verden HTH Køkkener

Det sidste råd er naturligvis farvet af vores erfaringer med HTH. Projektet krævede et stort økonomisk commitment fra vores side, men HTH kvitterede desværre med en ligegyldighed som jeg aldrig har oplevet magen til i andre sammenhænge. Jeg har aldrig følt mig så meget ladt i stikken, som da vi blev ringet op og fortalt at vores projekt ville stå stille i 3 uger. På daværende tidspunkt så vores køkken ud som vist nedenfor. Vi var nu efterladt med en ubeboelig lejlighed uden køkken, vand og toilet. Projektet endte med at blive 5 uger forsinket, og efterfølgende ventede altså over et års kamp for at få HTH til at udbedre fejl og mangler. Deres strategi er tydeligvis at kunden giver op på et tidspunkt, og vælger den "nemme" vej, fremfor at skulle bøvle med advokater og retsager.

Efterskrift

Vi står i dag med et køkken som er fuldt funktionsdygtigt, men med så mange skønhedsfejl at det desværre ikke ligner et nyt køkken. Jeg lader derfor denne anmeldelse af HTH stå som et eksempel til skræk og advarsel for andre som overvejer at entrere med HTH køkkener. For aldrig har jeg været udsat for et firma som er så gennemsyret af manglende moral og hensynstagen til sine kunder. Først troede jeg den håbløse kundeservice bundede i inkompetence, men efter at blive mødt med trusler om sagsanlæg, virker det mere som en kalkuleret forretningsmodel.

Her er hvad HTHs advokat skriver i vores korrespondance:

"Jeg har også oplyst dig, at det er min vurdering, at min klient vil kunne opnå et væsentligt bedre resultat ved at lade sagen overgå til retlig behandling."

Citatet fra HTHs advokat siger alt om dette firmas moralske værdigrundlag. Er projektet kørt af sporet, kan det simpelthen ikke betale sig for HTH at hjælpe kunden, men i stedet fokuserer man benhårdt på at minimere sit tab ved at true med bål og brand.